Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 342 im. Jana Marcina Szancera w Warszawie SP 342, Szkoła Podstawowa nr 342, Świetlica szkolna
KLASA 1
W naszej świetlicy organizowane są różne akcje edukacyjne (np. z okazji Dnia Kropki, Światowego Dnia Zwierząt itp) czy imprezy, np. z okazji Andrzejek czy Mikołajek. W takie dni prowadzone są różne zajęcia edukacyjne, które przybliżają dzieciom dane zagadnienie oraz zajęcia plastyczne czy inne atrakcje. Oprócz tego w świetlicach prowadzone są cotygodniowe zajęcia cykliczne, które skupiają się na rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań naszych świetliczaków, kształtują różne umiejętności, np.: umiejętność logicznego myślenia, samodzielnego wyciszania się i relaksacji, samodyscypliny czy też poszerzają wiedzę na różne ciekawe tematy. Jest też czas na zajęcia integrujące grupę świetlicową, które przede wszystkim skupiają się na dobrej zabawie. Często pobyt w świetlicy to także gry i zabawy na boisku szkolnym lub placu zabaw.
Jak widać, pobyt w świetlicy to nie tylko czas wolny dla dzieci, ale też czas rozwoju. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z relacjami fotograficznymi z naszego czasu spędzonego w świetlicy.
Zajęcia cykliczne w świetlicy klas 1:

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z zajęć w ramach innowacji "Jogowisko-joga w czasie zajęć świetlicowych"
Zachęcamy do zapoznania się ze zdjęciami.
KLASA 2
W naszej świetlicy organizowane są różne akcje edukacyjne (np. z okazji Dnia Kropki, Światowego Dnia Zwierząt itp) czy imprezy, np. z okazji Andrzejek czy Mikołajek. W takie dni prowadzone są różne zajęcia edukacyjne, które przybliżają dzieciom dane zagadnienie oraz zajęcia plastyczne czy inne atrakcje. Oprócz tego w świetlicach prowadzone są cotygodniowe zajęcia cykliczne, które skupiają się na rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań naszych świetliczaków, kształtują różne umiejętności, np.: umiejętność logicznego myślenia, samodzielnego wyciszania się i relaksacji, samodyscypliny czy też poszerzają wiedzę na różne ciekawe tematy. Jest też czas na zajęcia integrujące grupę świetlicową, które przede wszystkim skupiają się na dobrej zabawie. Często pobyt w świetlicy to także gry i zabawy na boisku szkolnym lub placu zabaw.
Jak widać, pobyt w świetlicy to nie tylko czas wolny dla dzieci, ale też czas rozwoju. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z relacjami fotograficznymi z naszego czasu spędzonego w świetlicy.
KLASA 3
W naszej świetlicy organizowane są różne akcje edukacyjne (np. z okazji Dnia Kropki, Światowego Dnia Zwierząt itp) czy imprezy, np. z okazji Andrzejek czy Mikołajek. W takie dni prowadzone są różne zajęcia edukacyjne, które przybliżają dzieciom dane zagadnienie oraz zajęcia plastyczne czy inne atrakcje. Oprócz tego w świetlicach prowadzone są cotygodniowe zajęcia cykliczne, które skupiają się na rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań naszych świetliczaków, kształtują różne umiejętności, np.: umiejętność logicznego myślenia, samodzielnego wyciszania się i relaksacji, samodyscypliny czy też poszerzają wiedzę na różne ciekawe tematy. Jest też czas na zajęcia integrujące grupę świetlicową, które przede wszystkim skupiają się na dobrej zabawie. Często pobyt w świetlicy to także gry i zabawy na boisku szkolnym lub placu zabaw.
Jak widać, pobyt w świetlicy to nie tylko czas wolny dla dzieci, ale też czas rozwoju. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z relacjami fotograficznymi z naszego czasu spędzonego w świetlicy.
Zajęcia cykliczne w świetlicy klas 3:

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z zajęć w ramach projektu Bajki-Pomagajki.
KLASY 4-8
W naszej świetlicy organizowane są różne akcje edukacyjne (np. z okazji Dnia Kropki, Światowego Dnia Zwierząt itp) czy imprezy, np. z okazji Andrzejek czy Mikołajek. W takie dni prowadzone są różne zajęcia edukacyjne, które przybliżają dzieciom dane zagadnienie oraz zajęcia plastyczne czy inne atrakcje. Oprócz tego w świetlicach prowadzone są cotygodniowe zajęcia cykliczne, które skupiają się na rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań naszych świetliczaków, kształtują różne umiejętności, np.: umiejętność logicznego myślenia, samodzielnego wyciszania się i relaksacji, samodyscypliny czy też poszerzają wiedzę na różne ciekawe tematy. Jest też czas na zajęcia integrujące grupę świetlicową, które przede wszystkim skupiają się na dobrej zabawie. Często pobyt w świetlicy to także gry i zabawy na boisku szkolnym lub placu zabaw.
Jak widać, pobyt w świetlicy to nie tylko czas wolny dla dzieci, ale też czas rozwoju. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z relacjami fotograficznymi z naszego czasu spędzonego w świetlicy.
Zajęcia cykliczne w świetlicy klas 4-8:
Świetlica numer 6
Zajęcia dodatkowe:
KONKURSY
Oświadczenia dot. konkursów:
Regulaminy konkursów świetlicowych:
Plakaty konkursowe:
Wyniki konkursowe:
Wyniki konkursów dzielnicowych:
AKCJE ŚWIETLICOWE
Podsumowanie akcji świetlicowych:
OGÓLNOPOLSKI PROGRAM EDUKACYJNO-TECHNOLOGICZNY „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wsparcie będzie przekazane w całości z góry - bez konieczności wniesienia wkładu własnego.

Akcje i zajęcia świetlicowe organizowane w ramach programu Laboratoria przyszłości:




MEGA MISJA
W roku szkolnym 2024/2025 nasza Szkoła zakwalifikowała się do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Mega Misja” Fundacji Orange.
Mega Misja to program nowoczesnej edukacji, który podnosi cyfrowe kompetencje nauczycieli, a dzieciom pomaga odkryć dobre i bezpieczne strony technologii. Jego Celem jest zachęcać dzieci do poznawania zasad bezpiecznego Internetu oraz przygotować ich do korzystania z komputera i wykorzystania nowych mediów w pożyteczny sposób .
Cele szczegółowe to m.in.:
- budowanie kompetencji cyfrowych, komunikacyjnych oraz medialnych najmłodszych uczniów,
- rozwijanie wśród uczniów umiejętności pracy zespołowej,
- upowszechnianie wiedzy za pomocą nowoczesnych technologii,
- podnoszenie kompetencji cyfrowych, komunikacyjnych oraz medialnych.
Koordynator projektu: Izabela Strzałka

Zajęcia organizowane w ramach programu MegaMisja:
Fundacja Uniwersytet Dzieci jest organizacją non-profit założoną w 2007 roku w Krakowie, gdzie mieści się też główna siedziba. Od początku swojego istnienia popularyzują naukę wśród dzieci. Organizacja działa non profit w trzech obszarach: prowadzenie naukowych zajęć dla dzieci, udostępnianie bezpłatnych scenariuszy lekcji dla nauczycieli, wspieranie dyrektorów szkół poprzez innowacyjny projekt szkoleniowo-mentoringowy. Dzięki działalności fundacji rozwijane są przeróżne kompetencje uczestników programów.
Misja Fundacji:
"Rozwijamy potencjał twórczy i intelektualny dzieci, aby korzystając w pełni ze swoich talentów, wiedzy i możliwości, rozumiały otaczający je świat i potrafiły w nim działać.
Nasze cele:
- Uczymy współpracy i rozwijamy kompetencje społeczne
- Rozwijamy potrzebę uczenia się przez całe życie
- Kształtujemy umiejętność krytycznego myślenia
- Rozbudzamy w najmłodszych pasję do wiedzy
- Pokazujemy, że każdy może zostać wolontariuszem
- Angażujemy dzieci w poznawanie nauki przez doświadczenie
- Pomagamy nauczycielom uczynić ze szkoły miejsce fascynujących spotkań z nauką
- Współpracujemy z uczelniami i organizacjami edukacyjnymi na rzecz zmiany edukacji".
W tym roku szkolnym świetlica przystąpiła do trzech różnych projektów Uniwersytetu Dzieci: "PLANETA ZDROWIA – Dlaczego nasze kości są twarde?", "Superbohaterzy nauki. Dokąd może nas zaprowadzić ciekawość?" oraz "W kosmos z klasą. Jakie tajemnice kryje wszechświat?".

Świetlica klas 1:
"PLANETA ZDROWIA – Dlaczego nasze kości są twarde?"
Celem projektu jest podróż uczniów na Planetę zdrowia, podczas której odkryją, jak dbać o swoje zdrowie i czuć się świetnie na co dzień. W czasie zajęć uczniowie nauczą się czytać etykiety produktów i komponować wartościowe posiłki. Dzięki prostym doświadczeniom sprawdzą, jak działa układ oddechowy, jak bakterie niszczą zęby oraz jak kształt buta wpływa na stopy i samopoczucie. Poprzez wiele zabaw ruchowych i ćwiczeń fizycznych nie tylko poprawią koordynację, ale także dowiedzą się, jak organizm broni się przed wirusami, jak walczą bakterie i po co nam kości. W trakcie zajęć uczniowie będą m.in. chodzić boso, biegać, rozciągać się czy rzucać piłką w dal. Nauczą się udzielania pierwszej pomocy. Nie zabraknie rozmów o emocjach, pomocnych w przygotowaniu uczniów do codziennych sytuacji związanych z budowaniem relacji.
Koordynatorzy projektu: Katarzyna Zawada, Aneta Mierzyńska
Świetlica klas 2:
"Superbohaterzy nauki. Dokąd może nas zaprowadzić ciekawość?"
W projekcie będą nam towarzyszyć wizjonerzy swoich czasów, czyli - osoby, których ciekawość zmieniła nasze myślenie o świecie.
Podczas zajęć dzieci poznają mechanizmy działania wielu zjawisk przyrodniczych, m.in.: dowiedzą się, dlaczego statek unosi się na wodzie, skąd się bierze para wodna czy jak działa fala dźwiękowa.
Dzieci będą trenować współpracę i samodzielne myślenie. Zyskają poczucie, że każdy może wpaść na świetny pomysł, a nauka to niekończąca się przygoda!
Do dzieła! Zainspirujmy dzieci do poznawania swoich możliwości i poszukiwania wiedzy!
Koordynator projektu: Izabela Strzałka
Świetlica klas 3:
"W kosmos z klasą. Jakie tajemnice kryje wszechświat?"
Podczas zajęć uczniowie prowadzić będą doświadczenia i obserwacje, które przybliżą im podstawowe informacje o przestrzeni kosmicznej. Poznają planety Układu Słonecznego, spróbują zaobserwować spadające gwiazdy oraz dowiedzą się, czym są strefy czasowe. Uczestnicząc w projekcie, dzieci wzmocnią umiejętność samodzielnego i krytycznego myślenia oraz rozwiną swoją ciekawość.
Koordynator projektu: Sylwia Czarnocka